ФІНАЛЬНИЙ ЗВІТНІЙ ЗАХІД ЩОДО ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ РЕАЛІЗІЦІЇ ПРОЄКТУ З ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ

23 травня 2023 року в рамках проєкту «Енергоефективний освітній заклад. Термомодернізація закладів П(ПТ)О в рамках розроблених курсів з енергоефективності» (грантова угода № 81288455), що реалізується Благодійним Фондом «Людина» у співпраці з Міністерством освіти і науки України за підтримки проєкту «Просування енергоефективності та імплементація Директиви ЄС про енергоефективність в Україні», який виконується компанією GIZ за дорученням урядів Німеччини та Швейцарії, відбувся урочистий фінальний захід щодо підведення підсумків його реалізації та презентації здобутків та результатів.

Захід розпочався зі вступного слова керівника проєкту пана Ігоря ЛИМАНА, який нагадав про мету та значення термомодернізації закладів П(ПТ)О, а також результат проведеного проєкту і можливі подальші кроки із провадження такої співпраці у майбутньому.

Генеральний директор Директорату професійної освіти МОН України пані Ірина ШУМІК зазначила, що у сьогоднішніх реаліях вкрай важливим є втілення повоєнних змін та відбудови країни за принципом smart. А енергоефективність є яскравим прикладом впровадження цього девізу.

Представник Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH пані Ірина ЮР’ЄВА наголосила на позитивних аспектах здійсненого проєкту, серед яких:

Співпраця держави в особі МОН України та представників бізнесу;

Міжнародна співпраця нашої країни з урядом Німеччини;

Можливість відбудови закладів професійної освіти.

Член робочої групи, представник БФ «ЛЮДИНА» пан Андрій ІЗОВІТА вкотре наголосив на значенні таких проєктів для сфери освіти та повоєнної відбудови країни.

Далі своїм баченням цінності проєкту поділилися фахівці-практики:

Пан Костянтин КОСТЮК. Товариство з обмеженою відповідальністю “VEKA Україна”;

Пан Володимир МУДРАК. Товариство з обмеженою відповідальністю “REHAU”;

Пані Софія ПОЧТОВА, начальник управління професійної освіти, освітніх установ департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради.

Роль та значення проєкту для закладів П(ПТ)О, його необхідність та своєчасність вкотре підкреслили й представники самих закладів освіти, що приймали участь у термомодернізації, а саме: Державний професійно-технічний навчальний заклад «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» в особі директора пана Віктора КРИВОЗУБА, директор Люботинського професійного ліцею залізничного транспорту пані Ольга АГЄЄВА, директор Державного навчального закладу «Запорізьке вище професійне училище» пан Ігор КОНДРАТЬЄВ, директор Державного професійно-технічного навчального закладу “Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну” пан Сергій СІКІРНІЦЬКИЙ, директор Державного навчального закладу «Регіональний центр професійної освіти будівельних технологій Харківської області» пан Геннадій АМІРБЕКОВ, а також експерт ГО «Міжнародна фундація розвитку» пані Катерина МІРОШНИЧЕНКО.

Наступна частина заходу була присвячена розгорнутим презентаціям участі закладів П(ПТ)О у проєкті.

Так, Державний професійно-технічний навчальний заклад «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» презентував відео з етапами проходження проєкту, його результатами. Найціннішим було побачити учнів та слухачів закладу, що були присутніми на заході у відбудованому навчальному класі, а також інші приміщення, оснащені сучасними меблями та відновленими віконними та дверними конструкціями.

Люботинський професійний ліцей залізничного транспорту у своїй презентації нагадав історію розвитку закладу до війни, продемонстрував жахливі наслідки воєнних дій та ракетних ударів по ліцею, що призвели до руйнування навчальних корпусів. Крім цього, представники ліцею наголосили, що відбір у конкурсі в 2022 році та можливість взяти участь в проєкті стали для них особистою перемогою, адже це дало змогу почати відбудовувати та відновлювати свій заклад своїми руками попри всі обставини. Саме слухачі та учні ліцею, пройшовши навчання, змогли бути долученими до монтажних робіт та продемонструвати на практиці отримані знання та навички.

Державний навчальний заклад «Запорізьке вище професійне училище» під час війни зазнав часткової руйнації, а перед його керівництвом та викладачами постала проблема того, як пережити зимовий період 2022-2023. Однак, участь в проєкті «Енергоефективний освітній заклад. Термомодернізація закладів П(ПТ)О в рамках розроблених курсів з енергоефективності» дала змогу бути залученими до програми відбудови і термомодернізації, що надало надію на подальший розвиток закладу. Крім цього, керівництво навчального закладу поділилося й планами на майбутнє – опанувати одну з найактуальніших на сьогоднішній день компетентностей щодо монтажу пласких покрівель.

Представники Державного професійно-технічного навчального закладу “Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну” зауважили, що саме в той момент, коли постала потреба у здійсненні модернізації, училище пройшло конкурсний відбір та стало учасником проєкту. Потім почався тривалий етап поставки матеріалів та монтажу, переоснащення навчальних аудиторій. Крім цього, викладачами училища було розроблено методику засвоєння теоретичних матеріалів із залученням інтерактивних додатків. Так, зокрема, пані Марина ДОВГОПОЛ, викладач професійно-технічної підготовки здійснює викладання за допомогою додатку Thsink Link, інтерактивної дошки Padlet. В ході занять відбувається вирішення тестів, в результаті чого можна отримати розуміння того, чи можна допускати здобувача до практичного опанування професії та залучення до монтажу віконних та дверних конструкцій.

Державний навчальний заклад «Регіональний центр професійної освіти будівельних технологій Харківської області» окрім можливості відновити та модернізувати навчальний заклад, в ході проєкту реалізував ініціативу по залученню дорослого населення та волонтерів міста Харкова до теоретичного навчання та практичного засвоєння навичок здійснення монтажних робіт, що стало і стане в нагоді при відновленні всього міста.

Презентацію навчального посібника «Монтажник віконних та дверних конструкцій» здійснила член робочої групи проєкту пані Вікторія Лемещенко-Лагода, зазначивши, що посібники вийшли друком та вже прямують до закладів освіти аби здобувачі могли більш ефективно засвоїти теоретичну складову компетентності. Підручник містить теоретичну та практичну частини, ілюстрації та фото, посилання на корисні відео. Крім цього, зміст доповнено контрольними та тестовими питаннями та питаннями для самоконтролю.

Безумовно цінним є той факт, що здобувачі закладів освіти самі виявили бажання поділитися персональними історіями успіху в довільній формі: від власних здобутків та досягнень, слів подяки навіть у віршах до планів на майбутнє щодо участі у відбудові країни.

До виступів у якості feedback доєдналися і пересічні громадяни, які прослухали курси та опанували нові знання та навички, що за їх власним переконанням допоможе подолати руйнівні наслідки триваючої війни.

Наприкінці заходу пані Ірина ЮР’ЄВА, представник Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH зазначила тези щодо перспективних та майбутніх проєктів по нових напрямках термомодернізації, зеленого підприємництва та енергоефективності, а також висловила сподівання на майбутню плідну співпрацю.